dinsdag 25 juni 2019

Zeeklassen dag 2

Ochtendstond had … ochtendgym in de mond.

Hoe kunnen we de dag nu beter starten dan onze beentjes te strekken en alles los te zwieren?
Er waren heel wat actieve kinderen die het zagen zitten om deze ochtend te bewegen en te stretchen.
Nadien wachtte ons een heerlijk ontbijtbuffet in de eetzaal: wit/bruin brood, vleeswaren, kaas, confituur, verschillende soorten ontbijtgranen, veel fruit, yoghurt,…
Met een goed gevulde maag waren we klaar om aan onze tweede dag te beginnen.

In de voormiddag trokken we naar het visserijmuseum. De kinderen gingen er ijverig aan de slag en probeerden in groepjes het antwoord op de vraagjes te vinden. Nadien was er nog wat tijd over om een klein souvenirtje te kopen.

’s Middags wandelden we terug naar onze jeugdherberg waar weer een rijkelijk broodbuffet ons stond op te wachten. Ditmaal met heerlijke groentjes: wortelen, sla, komkommer,… Ook dat smaakte!

Na ons nog eens goed te hebben ingesmeerd (want dat was vandaag wel écht nodig) trokken we met onze visnetjes richting het strand. Daar wachtten de gidsen ons op om alles wat in de zee leeft op te vissen en te bestuderen. We vingen slechts één pieterman, maar héél veel garnalen, krabben, verschillende soorten kwalletjes,… Ideaal om met dit warm weer in de zee te mogen pletsen en vanalles te vangen. Wat heeft iedereen ervan genoten.

Maar er stond nog meer op het programma…
We gingen op de go-carts, aten een lekker ijsje en we bouwden zandkastelen op het strand.

Die douche kwam dus zeker van pas toen we weer aankwamen aan de jeugdherberg. We moesten ons een beetje haasten want de geur van het avondeten kwam ons al tegemoet: FRIETJES MET STOOFVLEES! Mmmmmm…
Om de avond nog af te sluiten trokken we terug richting de duinen om ‘duinenstratego’ te spelen.
Het was echt dolle pret vandaag, maar jammer genoeg zitten we nu ook al in de helft van ons avontuur.

Tot morgen.

Bekijk de foto's hier.

1. Wat fijn om te zien dat jullie het leuk hebben aan zee!!! Je kon geen beter weer bestellen!
    Groetjes aan iedereen en een extra dikke knuffel aan Marnix.
    xxx Maurien, Mark en Melissa

2. Hallo zeeklassers,
    Opnieuw een zeer geslaagde dag, zo te zien! Jullie hebben echt wel het ideale weer om aan zee te zitten. We zijn een beetje jaloers, hoor!
    En inderdaad, jullie zijn al op de helft, maar laat het niet aan je hartje komen en geniet nog van alles wat nog komt.
    Veel liefs, Christel, Bart, Jens en Jorine xxx

3. als we die verhalen lezen dan hebben we al zin om naar zee te gaan ☺
    Vele dikke knuffels aan Lyvine! Van mama, papa en Tiemen xxx

4. Gelukzakken ! Dat ziet er super uit !
    Hier is het toch een tikkeltje te warm.
    Knuffel aan Emilia en veel plezier voor iedereen !
    PS Het zwembad is opgewarmd tegen vrijdag
    PS Stan mist je stiekem wel

Zeeklassen dag 3

Een hele late, maar goede avond, Na alweer een heerlijk ontbijt, namen we onze rugzak en de tram op weg naar de Duinenabdij. We krege...